daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש


מדריך: איך לבחור את המזגן המתאים לכם?

לבחירת המזגן המתאים לחלל או לבית שאותם נרצה למזג יש חשיבות גדולה, והיא משפיעה הן על טיב ואיכות המיזוג והן על ההוצאות שאיתן ניאלץ להתמודד. כיום קיימים בשוק פתרונות מיזוג מגוונים בעלי מאפיינים שונים, המאפשרים לכל אחד ואחת מאיתנו לאתר בקלות יחסית את המזגן המושלם עבורם.

אז איך נבחר את המזגן המתאים?

כשבאים לקנות מזגן חדש, הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק הם סוג המזגן והתפוקה שלו.

כיום קיימים בשוק שלושה סוגים מרכזיים של מזגנים: מזגן מיני מרכזי, מזגן עיל ומזגן רצפתי. בשלושתם קיימת הפרדה בין המדחס והמעבה לבין היחידה הפנימית. אולם בעוד במזגן העילי והרצפתי היחידה הפנימית מותקנת בתוך הבית, במזגן מיני מרכזי שתי היחידות צמודות זו לזו ובדרך כלל ממוקמות הרחק מחלל הבית, כשהאוויר מוזרם אל החלל באמצעות תעלות ופתחי אוורור.

בנוסף, בשנים האחרונות הולכות ותופסות תאוצה מערכות מיזוג VRF, הפועלות באופן שונה ממזגנים רגילים. עבור משתמש הקצה הדבר מורגש בעיקר בנפח זרימת האוויר המשתנה, אשר יוצא ממאייד המזגן ונקבע לפי הטמפרטורה בחדר בכל רגע נתון, בהתאם לטמפרטורה המבוקשת. מחיר של מערכת מיזוג VRF נע בין 7,000 ל-15 אלף שקלים.

 

למידע נוסף אודות סוגי המזגנים הקיימים 

מרכיב חשוב נוסף שיש להביאו בחשבון הוא כאמור תפוקת המזגן, לפי שעה. את התפוקה השעתית נמדוד באמצעות הפרמטרים BTU/H או כוחות סוס (כ"ס) – שניהם מחשבים את כמות הקור או החום שמפיק המזגן בשעת עבודה אחת, כאשר מזגן בעל 1 כ"ס שווה ערך למזגן עם תפוקת קירור שעתית של 9,000 BTU.

זכרו כי ככל שתפוקת המזגן תהיה נמוכה יותר, כך המזגן שלכם יצטרך לעבוד קשה יותר על מנת לקרר את החלל. מנגד, לא נרצה מזגן בעל תפוקה גבוהה מדי על מנת להימנע מבזבוז אנרגיה והוצאות מיותרות.

איך לבחור מזגן מיני מרכזי?

מזגן מיני מרכזי מיועד למיזוג מספר חדרים במקביל ומספק טמפרטורה מאוזנת ואחידה לכולם, תוך חיסכון משמעותי באנרגיה. ההתקנה של מזגן מיני מרכזי מורכבת יחסית, ובמקרים רבים נדרשת הנמכה של התקרה בגבס לצורך התקנת תעלות המיזוג.

בבחירת מזגן מיני מרכזי, גודלו של החלל שאותו נרצה למזג הוא הפרמטר החשוב ביותר, לרבות גובהו. ישנם מרכיבים נוספים המשפיעים על תפוקת המזגן הרצויה לנו, בהם מיקומנו הגאוגרפי, עובי הקירות החיצוניים וכן מיקומו של החדר עצמו – למשל, בחלק הצפוני והקריר של הבית, או בחלק הדרומי שטוף השמש.

פרמטר נוסף שיש להביא בחשבון הוא נוחות השימוש: האפשרות לתפעל את המזגן מרחוק (כיום ישנם מזגנים בעלי טכנולוגיית ויי-פיי המאפשרים שליטה מהטלפון הנייד, עוד בטרם הגעתנו הביתה); השוואה בין הטמפרטורה המבוקשת לזו השוררת בחדר בכל רגע נתון; הימצאותו של טיימר, המאפשר להפסיק את פעולת המזגן בזמן המתאים לנו.

איך בוחרים מזגן לפי גודל החדר?

להתאמה שנבצע בין סוג המזגן לגודל החדר תהיה השפעה קריטית על החיסכון בהוצאות החשמל.

ככלל, כ-500 BTU מספיקים למיזוג 1 מ"ר (כאמור, 9,000 BTU כמוהם כ-1 כ"ס). כך, חדר סטנדרטי של 15 מ"ר יזדקק למזגן בעוצמה של 1 כ"ס (8,500 BTU); על מנת למזג חדר שינה בגודל 25 מ"ר נזדקק למזגן של 2 כ"ס (16,000 BTU); ומזגן לסלון בשטח של 50 מ"ר יחייב התקנת מזגן בעל עוצמה של לפחות 3 כ"ס (27,000 BTU).

זכרו כי קנה מידה זה אינו לוקח בחשבון היבטים פרטניים של החדר הממוזג, כפי שפורטו לעיל.

כמה חשמל צורך מזגן – וכיצד מחשבים?

על מנת לחשב את צריכת החשמל של המזגן עלינו לדעת מהו ההספק החשמלי שלו, ומה משך עבודתו – נתון המיוצג בקילוואט או קוט"ש; בנוסף, עלינו לדעת מהו התעריף של חברת החשמל – בהתאם לרמת מתח החשמל בביתנו, לעומס הקיים על המערכת ולזמן הצריכה שלנו.

לשם כך, ניעזר בנוסחה הבאה:

(צריכת קוט"ש X מספר שעות העבודה) X התעריף לשעה = צריכת החשמל של המזגן

 

לכל שאלה או התייעצות נוספת, נציגי DAIKIN כאן לרשותכם וישמחו לספק לכם מענה

מאמרים אחרונים

מדריך: איך לבחור את המזגן המתאים לכם?

לבחירת המזגן המתאים לחלל או לבית שאותם נרצה למזג יש חשיבות גדולה, והיא משפיעה הן על טיב ואיכות המיזוג והן על ההוצאות שאיתן ניאלץ להתמודד. כיום קיימים בשוק פתרונות מיזוג מגוונים בעלי מאפיינים שונים, המאפשרים לכל אחד ואחת מאיתנו לאתר בקלות יחסית את המזגן המושלם עבורם.

פרטים נוספים

כל מה שרציתם לדעת על חימום תת רצפתי

היום אנו יכולים ליהנות מיתרונות חימום תת רצפתי, המאפשר לחסוך ביעליות החימום באופן משמעותי, ליהנות מבטיחות משופרת ולהשתמש בטכנולוגיות ירוקות השומרות על איכות הסביבה, ומייתרות את הצורך להשתמש במיכלי סולר או גז.

פרטים נוספים

כך תשמרו על טמפרטורת המים בבריכה הפרטית

בשונה מבריכות ציבוריות המצויות בפיקוח משרד הבריאות ו/או הרשויות המקומיות, בריכות ביתיות הן באחריות הבלעדית שלכם, הבעלים. לכן, חשוב מאוד לדעת כיצד לתחזק אותן באופן שישמור עליכם ועל בני ביתכם, יגן על הבריכה מפני קלקולים ותקלות ויאפשר לכם ליהנות מהשימוש בה, בראש שקט.

פרטים נוספים

מערכות מיזוג אוויר: הסוגים הקיימים – וההבדלים ביניהם

לצד בחירת הריהוט, הריצוף והברזים באמבטיה, מעבר דירה במדינה חמה כמו שלנו מחייב אותנו בהכרעה חשובה נוספת: בחירת המזגן המתאים ביותר לבית החדש. איך ניגשים לקבלת ההחלטה הזאת? הצעד הראשון הוא להכיר את סוגי המזגנים הנפוצים כיום בשוק כמו גם את הטכנולוגיות המתקדמות שיאפשרו לכם לחסוך בהוצאות – כפי שעשינו בסקירה שלפניכם

פרטים נוספים

מה ההבדל בין מזגן אינוורטר לבין כל מזגן רגיל?

היום כבר אפשר לומר כי מזגן אינוונטר כבש את השוק הישראלי בשנים האחרונות ונחשב להתפתחות המשמעותית ביותר בתחום מיזוג האוויר ויכולת המזגן לשלוט על הטמפרטורה.

פרטים נוספים

מהם מאיידים למזגנים?

מאייד הינה היחידה המותקנת בתוך המבנה הממוזג ומגיעה בתצורה גלוייה או נסתרת לעין.

פרטים נוספים

בחירה נכונה של מיזוג אוויר מסחרי תעשייתי

בעל עסק או מפעל: חשוב להשקיע במערכת מיזוג אוויר מסחרי על מנת להבטיח עבודה רציפה בחלל המסחר או הייצור, התאמה מירבית לתנאי האקלים הישראלים, שבקיץ כוללים טמפרטורות גבוהות מאוד וכמובן שמירה על חומרי הגלם ונוחות העבודה במתחם, שמבטיחה תפוקה מקסימלית בכל רגע נתון.

פרטים נוספים

מה זה מערכת מיזוג אוויר VRV / VRF ?

היום אנו נהנים מדור חדש של טכנולוגיה של מערכות מיזוג אוויר, המתבססות על שימוש בטכנולוגיית VRF (VRV) הפועלות על עיקרון שינוי נפח זרימת הקירור במערכת.

פרטים נוספים

הרשמה לניוזלטר

השאר את כתובת המייל ותוכל לקבל ישירות אליך את כל העדכונים והחדשות של דייקין