daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

מבנה המגורים היוקרתי, במרחק כחמש מאות מטרים מהים, הוא שלב ב' מתוך שלושה הממוקם בפינת הרחובות אבא אבן ווינגייט בהרצליה פיתוח. הוא מפוצל לשני מבנים בני ארבע קומות וכולל 68 יחידות דיור. המבנה, העומד בפני עצמו וחשוף לארבעה כיווני אוויר, כולל לובי מפואר, בריכה, חדר כושר וחדרי פנאי לרווחת הדיירים.

  • אדריכלות

    רני זיס

  • עיצוב פנים שלב א'

    מורן קמר

  • עיצוב פנים שלב ב'

    אדריכלית דנה אוברזון

  • מפקח

    רונן רם ניהול ופיקוח הנדסי

  • תכנון מערכת מיזוג האוויר

    אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה

  • מתקין המערכת

    מ.ד.ע. איורור ומיזוג אוויר בע״מ

  • צילום

    עודד סמדר

האתגר

מפרט מיוחד ושימוש בחומרים עמידי קורוזיה ולחות נדרשו בשל קרבתו של המבנה לים. כמו כן, נדרשה עבודת תיאום דקדקנית של חלקי מערכות המיזוג מהמנועים אל הדירות בהתאם לדרישות האדריכלים המלווים.

הפתרון

כל המעבים, כארבעים לכל מבנה, וארבע מערכות אוורור ליניקת השירותים והמטבחים עבור הדירות, מותקנים בחצרות טכניות נסתרות על גבי גגות המבנים. כל מבנה, משמש כיחידה עצמאית ובו שלושה פירים המובילים את התשתיות מהגג אל הקומות והשטחים הציבוריים.

בשטחים הציבוריים, הכוללים לובי ראשי המרכז את שני הבניינים, לובי נפרד עבור כל בניין, לובאי מעליות ומסדרונות, הוטמעו המאיידים בחללי התקרה. אל אלו מחוברים מפזרי אוויר נסתרים, מסוג פלואו בר, המותקנים בתקרות. הגישה למאיידים, מתבצעת דרך פתחי גישה נסתרים door open בקו אפס עם התקרה. במסדרונות הקומות, ישנם מאיידים מתועלים בהנמכות התקרה המשולבים עם גריל פלואו בר נסתר. יניקת האוויר החוזר מתבצעת דרך חריץ תאורה נסתרת.

בקומת הקרקע, מאחורי הלובי הראשי המשותף לשני הבניינים, ממוקמים חדר כושר ומלתחות הסמוכות לבריכה הפתוחה. המאיידים של החללים הללו, נמצאים בהנמכות התקרות שבהן מוקמו תריסים דקורטיביים לאספקת אוויר. גם כאן, הגישה לטיפול ושירות מתבצעת באמצעות door open בקו אפס עם התקרה. במלתחות, ישנו גם מפוח ליניקה ולאוורור הממוקם בחלל התקרה ופולט אוויר דרך פיר אל הגג הטכני.

בקומת חניון מינוס 2 הטכני ועד תקרת החדר, נמצא חדר פנאי המאוורר בעזרת מפוח מהגג הטכני ועד תקרת החדר.
כל מערכות מיזוג האוויר בדירות הותקנו ובוצעו בהתאם לדרישות האדריכלים המלווים. ברב הדירות, מותקנת מערכת בית חכם לניהול מרחוק המחוברת דרך מתאם דייקין אל מערכת מיזוג האוויר. המערכות של הבניין עצמו, מנוהלת על ידי חברת הניהול באמצעות בקר מרכזי שנמצא בדלפק לובי הכניסה הראשי