daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

פרויקט מיזוג האוויר נמצא בבית גורביץ' בתל אביב. המבנה המקורי, שהוכרז לשימור, הוקם בשנת 1913 כווילה בת שתי קומות שנבנתה בסגנון האקלקטי שאפיין את תל אביב של פעם. המבנה ההיסטורי, נרכש לפני מספר שנים על ידי יזם פרטי שהחליט להקים בו מלון של דירות פאר להשכרה. בנוסף לשימור המוקפד במבנה הקיים, נבנתה על הגג תוספת סופר מודרנית בדמותן של שתי קומות חדשות. הנמוכה יותר, נסוגה מקו המתאר של המבנה באמצעות מרפסות וכך מדגישה את השוני בין ישן וחדש. הקומה העליונה לעומת זה, מונחת כמלבן עליון ומצלה עליה.

במלון יש שמונה דירות יוקרה, שתיים בכל קומה. הוא ממוקם באזור צפוף בתל אביב כשהוא כלוא משלושה כיוונים בין בניינים ברווחים של כמה מטרים לכל כיוון. החזית הקדמית, על רחוב יהודה הלוי, פונה לכיוון צפון.

  • אדריכלות

    בר אוריין אדריכלים

  • עיצוב פנים

    בר אוריין אדריכלים בשיתוף יעל סיסו

  • מפקח

    אייל שריג בע״מ

  • תכנון מערכת מיזוג האוויר

    יפעת שלו, שלו הנדסה

  • התקנת המערכת

    א.צ. אקלים ליין מערכות מיזוג אוויר

  • צילום

    עמית גרון

האתגר

פרויקט מיזוג האוויר, במקרה הזה, נחלק לשניים: המערכות שצריך היה לשלב במבנה הקיים באפן שלא יבזבז שטח יקר ולא יגרום למפגע אסתטי, ואלו ששולבו בקומות החדשות עם בנייתן. בעוד שבמבנה הקיים, מפתחי החלונות צרים וגבוהים והתקרות גבוהות בהתאם לבנייה של פעם, בקומות החדשות ישנן מערכות הצללה ומעטפת מיוחדת עם הצללות תריסים הנפתחות לצורת סוכך עילי.

הפתרון

המעבים של הדירות בקומת הקרקע, מוקמו בקומת המרתף כשהם מוסתרים מתחת לפני הקרקע בתוך מבנה סגור ומבודד אקוסטית. הגישה אליו, מתבצעת דרך חצרות אנגליות. אל המעבים, חוברו תעלות עם משתיקים אקוסטיים שפולטות את האוויר החם כלפי מעלה דרך מדרך מאוורר במפלס הקרקע. כל זה, נעשה תוך שימת לב מיוחדת לרמת רעש נמוכה כך שאנשים שיושבים בסמוך למדרך בגינות האחוריות של דירות הקרקע, לא שומעים את היחידות שמתחת.

בדירות הנמצאות בקומה השנייה של המבנה לשימור, צריך היה להתחשב באדריכלות הייחודית של המבנה הכוללת, בין היתר, תקרות גבוהות ומקושתות שלא ניתן לגעת בהן על מנת לבצע הנמכת תקרה. נתון זה, הביא למציאת פתרונות עבור המאיידים באזורים נסתרים בחדרים. חלק מהמאיידים, הוטמעו בנגרות של הארונות וחלקם הוטמעו בתוך חללים שנוצרו כתוצאה מעיבויי גבס שיצרו קירות כפולים.

המעבים של הדירות בקומה השנייה של המבנה לשימור ושל הדירות במבנה החדש, הונחו על הגג. התעלות והצנרת עוברים דרך פירים, שהם למעשה קירות כפולים הנמצאים לאורך חדרי המדרגות, ומשם מתפצלים לדירות. מיקום המעבים על הגג בעל שטח הרצפה המצומצם, דרש גם הוא חשיבה מדוקדקת שכן על חלק משטח הגג נמצאים דק
ובריכה השייכים לאחת הדירות העליונות. כך, נוצר אזור טכני המופרד בקיר שבו צריך היה לסדר הרבה מאוד פונקציות מערכתיות בצורה צפופה ומאורגנת באפן שהן לא תפרענה לתפקוד האחת של השנייה. בנוסף, צריך היה לקחת בחשבון את הגישה לאזורי השירות המיועדים לטיפול במעבי המיזוג ושאר המערכות. מכיוון שלא ניתן היה למקם את כל המערכות זו לצד זו, הן מוקמו במספר מפלסים.