daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

חדר הכושר נמצא בקומת גלריה תחומה הממוקמת בתוך משרדי חברה העוסקת במתן פתרונות למיזוג אוויר. צורתו של חדר הכושר ארוכה וצרה, כשלמעשה כשלמעשה הוא ממשיך חדר מנוחה מפנק הנמצא לצדו. שטחו כארבעים מ״ר והוא כולל אזור לאימונים עם מכשירי כושר, אזור לוקרים וחדר רחצה. חדר הכושר משרת כעשרים וחמישה עובדים כששישה עובדים יכולים לעשות בו שימוש בו זמנית.

  • עיצוב פנים

    ויזר שרון אדריכלות

  • מפקח

    חגי אליקים, מיזוג פלוס בע״מ

  • תכנון מערכת מיזוג האוויר

    מיזוג פלוס בע״מ

  • התקנת המערכת

    מיזוג פלוס בע״מ

  • צילום

    עודד סמדר

אתגרים

האזור שבו ממוקם חדר הכושר נטול החלונות, חם ביותר שכן הוא נמצא תחת תקרה קלה שסופגת המון חום. בנוסף, עלה רצון לשמור על גובה מרבי של התקרה וכן על אקוסטיקה נכונה שלא תפריע לאנשים העובדים במשרדים הסמוכים.

פתרונות

המעבים של כל המשרד יושבים בחוות מעבים הנמצאת על גג טכני הנסתר מהעין. המאייד המשרת את חדר הכושר, תלוי בצורה גלויה במפלס התקרה ונטמע בצבעה השחור. אל המאייד, מתחברת מערכת של תעלות פח הנמצאת בתוך הנמכת תקרת גבס. פיזור האוויר באזור זה, מתבצע באמצעות מפזרי LIGHT AIR דקים וארוכים שהותקנו בתקרת הגבס לאורך כל החדר ומשלבים יחד אספקת אוויר ובסיס לגופי תאורה. כך למעשה, מקבלים גם תאורה וגם מיזוג אוויר על אותו פס. כדי להתגבר על היעדר חלונות ועל מנת לדאוג לתחלופה מתמדת של אוויר, הותקנה בחלל טכני המצוי בקומת הגלריה יחידת אוויר צח מטופל עם מערכת פילטרים לניקוי האוויר. צינור אחד, היוצא מהיחידה, מזרים אוויר מבחוץ פנימה ואילו צינור אחר, מוציא אוויר מחדר הכושר החוצה. כך נוצרת סירקולציה של אוויר. אספקת האוויר המטופל והנקי פנימה, מתבצעת דרך תריס עגול המחובר לתעלה חשופה עגולה במפלס התקרה. יניקת האוויר, לעומת זה, מתבצעת באמצעות תריס מלבני שחור הנטמע מעל דלת הזכוכית המפרידה בין חדר הכושר ואזור המנוחה. אותה יחידת אוויר צח משמשת גם את אזור המנוחה הסמוך. אספקת האוויר באזור המנוחה, מתבצעת באמצעות מאייד אופקי שהותקן בחלק העליון של נגרות קיר האודיו. גריל לזריקת האוויר משולב בנגרות הדקורטיבית באזור זה. הגישה לשירות וטיפול ביחידה, מתבצעת על ידי תקרה כפולה ופריקה ששולבה בנגרות. בחדרי הרחצה של חדר הכושר, ישנו מפוח יניקה שמוציא את האדים ואת הריח אל מחוץ למבנה.