daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

מגדל יוקרתי הממוקם בקו ראשון לים, בפינת הרחובות הרברט סמואל ודניאל בתל אביב. בבניין, כארבעים דירות בגדלים שונים הפזורות על פני עשרים קומות. הדירות כולן פונות לים, מוארות מאוד ובעלות קירות מסך הפונים למערב ומכניסים את הנוף פנימה. בניין כולל לובי מפואר, חדרי כושר וספא, בריכה וחניון תת קרקעי.

  • אדריכלות

    רני זיס אדריכלים

  • עיצוב פנים

    אורלי שרם

  • מפקח

    ניצן ענבר ניהול פרויקטים

  • תכנון מערכת מיזוג האוויר

    סלע נהרי מהנדסים ויועצים בע״מ

  • התקנת המערכת

    סאן קור מיזוג והנדסה בע״מ

  • צילום

    גלעד רדט

האתגר

האתגר המרכזי היה מיקום המעבים. מכיוון שבמרום המגדל ישנו פנטהאוז פרטי ויוקרתי ביותר שלא איפשר את מיקום המעבים שם, דרוש היה פתרון יצירתי במיוחד. המעבים מוקמו בגלריה הנמצאת בקומה הראשונה של מבנה דופלקסים הנמצא בסמוך למגדל המגורים. הגלריה, כוללת ארבעים וחמישה מעבים שהונחו על שתי שדרות של רלסים באפן שאינו חוסם את האוויר הנכנס מתריסי היניקה שלהם. על תריסי הפליטה והיניקה של המעבים, הותקנו משתיקי קול שימנעו את הרעש לבניין שייבנה בעתיד בסמוך לדופלקסים.

כל הצנרת של כל תשתיות הבניין, הן עבור השטחים הציבוריים והן עבור הדירות, עוברת בצורה מסודרת מאוד מחדר המעבים, דרך תעלה גדולה במרתף בקומת מינוס אחד אל מתחת ללובי שבו פטיו בעל תקרת זכוכית ומשם מתפצלת לחלל הציבורי ומתפסת דרך פיר אחד ויחיד אל הקומות והדירות.

אתגר נוסף היה שינוע המעבים פנימה והנפתם עד לגלריה שגובהה כשמונה מטרים. לצורך כך, נבנה פיגום ונעשה שימוש במנוף צריח שבאמצעותו הוכנסו המעבים לגלריה. באמצעות עגלה מיוחדת שנעה על גשר, הועברו המעבים אל תוך הקונסטרוקציה שבמרכזה הוקם גשר מדרך המשמש כרצפה צפה שתחתיה עוברת הצנרת בצורה מסודרת

הפתרון

כל החללים הציבוריים במבנה מוזגו עם יט״אות - מאיידים לספיקת אוויר גבוהה עם מבנה מאסיבי שמגיע בחלקים שאותם מחברים בתוך החדרים הטכניים הצמודים הנמצאים במבנה עצמו. בכולם ישנם תריסי פליטת אוויר הנמצאים בתקרה. בבריכה, שולבו תריסי סלוט ואילו בחדר הכושר, בספא ובלובי שולבו תריסים מדגם רונה. יניקות האוויר מתבצעות בנתקים בין התקרה הצפה והקירות. שליטת בית חכם הותקנה גם היא בחלק מהדירות כשבשטחים הציבוריים ישנה שליטה מרכזית על כל המערכות בכל המקומות מהדלפק שנמצא בלובי.