daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפתרון

הטמעת מערכות מיזוג אוויר במגדלים נתפסת, לא פעם, כמובנת מאליה. עם זה, מדובר למעשה בעולם ומלואו המדומה למכונה ענקית ומורכבת מאוד. המורכבות והדרישות הטכניות של המערכות בכלל )כמו: מערכות פינוי עשן, אוורור מטבחים וחדרי רחצה( ושל מערכות המיזוג בפרט, דורשת התחשבות כבר בשלבי התכנון הראשונים. זה, במטרה לשלב את כולן בפירים של המגדל ולהתאים אותן, על הצד המדויק ביותר, לרצונות הדיירים ולדרישות התכנון והעיצוב של האדריכלים. במגדלים מסוגים שונים, בין אם מדובר במגדלי מגורים, בתי מלון, משרדים או עירוב שימושים, משתמשים לרב במערכות VRF/VRV. למערכות אלה יתרונות רבים, שבהם: יעילות אנרגטית, גמישות התקנה ואופציית חיבור לבית חכם.

במגדלי מגורים, הטמעת מערכות מיזג אוויר יעילות בשיטת /VRV VRF נתפסת כמועדפת כשכל דירה מקבלת מערכת מיזוג אוויר נפרדת שאינה קשורה לכלל מערכות המיזוג של המגדל עצמו. דוגמאות לכך, הן מגדל הנביאים ומגדל ארלוזורוב. במקרה כזה, לכל דירה יש יחידת חוץ משלה המקושרת למזגנים מסוגים השונים בכל חלל או חדר באפן שמאפשר מיזוג מקומי איכותי בהתאם לנוחות ובחירת המשתמשים. מערכות מסוג זה, הן מאוד יעילות אנרגטית ועובדות על מעט חשמל ובו בזמן מאוד גמישות ומאפשרות בחירה בין סוגי יחידות שניתן להתאים במדויק לדרישות האדריכלים והדיירים. יתרון נוסף, הוא הבחירה בין הפעלה נקודתית בכל חלל או חדר ממוזג לבין הפעלה מרכזית מרחוק, עם ההתחברות למערכות הבית החכם.

בחללים הציבוריים של מגדלי מגורים (כמו לובי, בריכה, ספא, חדר כושר ומועדון), מטמיעים מערכות מיזוג אוויר יעילות אנרגטית שמידותיהן גדולות הרבה יותר. כך, אפשר לעשות שימוש ביחידות חוץ ולהתאים את יחידות הפנים בהתאם לגודל החלל וכן לעשות שימוש במאיידים בטכנולוגיית VRF/VRV וביחידות טיפול אוויר גדולות עם יכולת שמירת טמפרטורה ולחות ושימוש באוויר צח. במקומות כמו חדרי כושר, בריכות ולובאים, שבהם צריך לשמור על טמפרטורה ולחות מיוחדות ולספק אוויר צח, נעשה לרב שימוש ביט״אות המתוכננות בהתאם לצרכים ספציפיים וליעוד החלל הממוזג. במגדל אסותא למשל, מותקנות יט״אות עבור הבריכה וחדרי הכושר על מנת להבטיח תחושה נעימה בחלל הממוזג.

שיטת מיזוג נוספת במגדלי מגורים גבוהים במיוחד, מותקנת במגדלי בבלי ובמגדל מאייר תל אביב. שיטה זו, מחברת את היחידות הדירתיות למגדל קירור שנמצא על הגג, ממנו יורדים צינורות מים אל היחידות הדירתיות. השיטה מיושמת במקרים בהם יחידות מיזוג האוויר לא יכולות לספק הפרשי גובה גדולים כל כך בין יחידות החוץ והפנים. בבתי מלון גדולים, היות וכל אורח בוחר לעצמו את סוג ורמת המיזוג, נדרשות בדרך כלל מערכות המשמשות לקירור וחימום בו זמנית. גם כאן, נעשה שימוש בטכנולוגיית VRF/VRV בשיטת Heat Recovery - חום שיורי, המאפשר בחירה אישית בין קירור וחימום. בשטחים הציבוריים, בהם ישנה הקפדה יתרה על אוויר צח בדומה לחללים הציבוריים במגדלי מגורים, יעשה לרב שימוש בטכנולוגיות VRF/VRV ויט״אות.

במגדלי משרדים, כדוגמת מגדלי מסר, לרב מוקצית יחידת מיזוג אוויר אחת לכל משרד באפן שגודלה מותאם ספציפית לכל משרד בפני עצמו. לעומת מגדלי מגורים, במגדלי משרדים, יש צורך להקפיד על אספקת אוויר צח מטופל ולהתאימה לעונת השנה. אוויר צח חשוב במשרדים, כדי לשמור על ערנות וכושר ריכוז העובדים וכן מטרתו להקטין את ריכוז ה־CO2 הנפלט אל האוויר וגורם לעייפות ולהרגשה לא נוחה בחלל הממוזג. מיזוג החללים הציבוריים מתבצע בדומה לסוגי המגדלים האחרים. מערכת VRV-i היוקרתית, הנפוצה בעיקר באירופה ומותקנת למשל במגדלי דה וינצ'י תל אביב, מהווה פתרון תכנוני לאדריכלים במגדלים ובניינים היסטוריים לשימור. הפתרון התכנוני-עיצובי הוא באפשרות לפצל את המעבה באפן שבו יחידת המדחס ויחידת המפוח מופרדים כך שניתן למקם אותם בצורה הרבה יותר גמישה בחללי הפנים. בכל סוגי המגדלים, חדר טכני קומתי המיועד לאחסון המעבים, נחשב לפתרון יעיל להתקנת מערכות המיזוג. אבל שילובו בתכנון אפשרי, רק במידה ואושר על ידי היזם והאדריכל שכן הוא בא על חשבון שטחים יקרים ביותר.