daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

הבית הוא בית דו משפחתי המחובר לבית נוסף מצד דרום מערב. הבית, שעבר שיפוץ מהיסוד, כולל תוספת חיזוקים ושינויים תכנוניים שונים, פתוח לכל הכיוונים וכולל קומת קרקע, קומה עליונה וקומת מרתף.

  • אדריכל

    מנו שלם

  • מפקח

    רונן עבודי, ניהול ופיקוח פרויקטים בבניה

  • תכנון מערכת מיזוג האויר

    אלקסלסי כל מזגן 1993 בע״מ

  • התקנת המערכת

    אלקסלסי כל מזגן 1993 בע״מ

  • צילום

    עודד סמדר

אתגרים

האתגר המרכזי בפרויקט, היה להעביר את צנרת מיזוג האוויר מקומה לקומה. מכיוון שלא היה פיר, בחלק מהאזורים לא ניתן היה לבצע חיבורי צנרת מתחת לריצוף. במקרים הללו, הועברה צנרת בקירות באפן שניתן יהיה לגשת אליה בעתיד למתן טיפול. בנוסף, מכיוון שמיקום המעבה תוכנן על גג הבית בצד המרוחק מהרחוב, היה צורך להשתמש במנוף גדול שיניף אותו אל הצד הפנימי של המגרש.

פתרונות

המעבה נמצא באזור טכני שנבנה במיוחד באפן נסתר על הגג. הגישה אליו, לצורך מתן שירות וטיפול, מתבצעת דרך פתח נסתר בתקרה, הורדת מדרגות מתקפלות אל חלל גג הרעפים ויציאה באמצעות דלת אל האזור הטכני. הצנרת הראשית, רצה מהמעבה עד חנוכייה שנמצאת בחלל הגג. משם, יש פיצול לחדרים השונים בקומה הראשונה. בקומה זו, יש ארבע יחידות פנים נסתרות, שתיים בחדר שינה הורים ואחת בכל אחד משני חדרי הילדים. בחדר ההורים, היחידות מוטמעות בחלק העליון של הארון שבו יש תריס משולב בנגרות המשמש לאספקת אוויר ולאוויר חוזר. בחדרי הילדים, היחידות נטמעות באפן זהה. הצנרת יורדת מהגג גם אל קומת הקרקע, שבה יש שתי יחידות פנים אנכיות בסלון ושתי יחידות פנים אופקיות במטבח. יחידות הסלון, הוטמעו בקיר המשמש כספרייה כשממנו יוצאת תעלה אל גובה התקרה. באזור זה, ישנו תריס מדגם דקור המשמש לאספקת האוויר של שתי היחידות. נתק בין הקיר לספרייה משני הצדדים שלה משמש ליניקת אוויר חוזר. במטבח, הוטמעו שתי יחידות בארונות הקיר כשהן מספקות אוויר הן למטבח והן לפינת האוכל. תריסי אספקת אוויר מדגם דקור שולבו בנגרות בחזית הארון באפן הצמוד לתקרה. חלל הקיים בגב ארונות המטבח, מאפשר את יניקת האוויר דרך צוקל המצוי בתחתית הארון. המערכת נשלטת על ידי מתאם קול מאסטר בית חכם וכן הותקנו בבית טרמוסטטים חדישים של דייקין המאפשרים שליטה מרחוק באמצעות הטלפון הנייד.