daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

בית חדש הנמצא בעיר מרכזית בשכונה המתאפיינת בבתים פרטיים יוקרתיים. הבית, נבנה כחלק מדו משפחתי כשהקיר המשותף שלו בכיוון דרום. שטח הבית, בן שלוש הקומות, הוא כ־300 מ״ר והוא עומד על פני שטח כולל של כ־450 מ״ר. הסגנון האדריכלי מודרני, עם גימורי בטון חשוף ומפתחי ויטרינות גדולים בקווים נקיים. הבית פתוח לכיווני צפון, מזרח ומערב כשקומת הכניסה, רובה ככולה, מוקפת בוויטרינות זכוכית עם פרופילי מינימל המייצרים קשר בלתי אמצעי בין החוץ לפנים. קומת המגורים, בנויה במעין דירוג אדריכלי של שלוש קוביות כשבכל אחת חלונות זכוכית שמיתמרים לגובה הקומה. את כל זה, מכסה מעטפת שכמו מאפשרת הפרדה בין פנים וחוץ. הקומה העליונה, גדולה יותר מהתחתונה ומונחת כך שהיא מייצרת הצללות בשעות שונות של היום בכל אחד מצדי הבית. בחלק האחורי של הבית, קומה זו מייצרת פרגולה בנויה הפונה לכיוון הבריכה.

  • אדריכלות ועיצוב פנים

    דן והילה ישראלביץ אדריכלים

  • מפקח

    רומן ספוז'ניקוב, ר.נ. ניהול ופיקוח בניה בע״מ

  • תכנון מערכת מיזוג האוויר

    בית המתקינים בע״מ

  • מתקין המערכת

    בית המתקינים בע״מ

  • צילום

    עודד סמדר

אתגרים

הלקוח הגדיר את מיזוג האוויר שהוא רוצה כמערכת באיכות גבוהה מאוד שבה הקור יורגש כמו שצריך במהירות ובשקט. במקביל, האדריכל דרש שהמערכת תהיה סמויה ככל שניתן. נתונים אלו, נלקחו בחשבון בזמן תכנון מערכת המיזוג כשהדגש החזק בה הושם יותר על קירור מאשר על חימום.

פתרונות

מערכת מיזוג האוויר שנבחרה עבור הבית להשגת קירור וחימום חזק וטוב, היא מערכת VRV של דייקין. המערכת כוללת שני מנועים מדגם 12 VRF בעלי 20 כוחות סוס יחד, שהונחו על הגג באזור טכני המיועד להם. תשתיות המערכת, עוברות מהגג באמצעות צנרת מרושתת ששולבה בתעלות ייעודיות עשויות פח שנלקחו בחשבון כבר בשלבי התכנון הראשונים ובזמן בניית השלד. התעלות, הוטמעו בהנמכות התקרה, בקירות וברצפה כשתפקידן לחלק ולפזר את האוויר בהתאם לתוכנית המיזוג שנקבעה. למרות שהמערכת שקטה מאוד, כל יחידות האיוד הורחקו מאזורי האירוח והשינה ופתחי הגישה אליהן הוטמעו בהנמכות הגבס ובפריטי נגרות כמו דפנות כפולות בתקרות ארונות קיר. דוגמאות לכך, הן יחידות שהוטמעו בארונות המטבח ובחדר הכביסה ובתקרות כפולות נסתרות בנגרות שבתוך ארונות הקיר בחדר השינה הראשי. עבור הסלון ובמטבח, נבחרו גרילי אספקת אוויר מדגם רונה. זה, בשל המראה הדק והארוך שלהם המאפשר את מיקומם האסתטי במקביל לפרטי האדריכלות או לארונות הקיר. האוויר החוזר בסלון ובמטבח, נעשה דרך פתחי יניקה הנמצאים בצוקל ארונות הקיר של המטבח ודרך גריל ורטיקלי ששולב בנגרות ארון המטבח מימין למקרר. פיר ורטיקלי ששולב בחלק האחורי של הארון ומייצר בו דופן כפולה, מזרים את האוויר החוזר אל המאיידים. בחדר השינה הראשי, יחידת האיוד מוטמעת מעל ארון הקיר כשמאזור זה נזרק גם האוויר ישירות לכיוון החדר דרך תריס ששולב בנגרות. יניקת האוויר, מתבצעת דרך תריס ורטיקלי ששולב גם הוא בנגרות בצד הארון. כמו במטבח, גם כאן עומק הארון נוצל ליצירת דפן כפולה המאפשרת את הזרמת האוויר אל המאייד. בחדרי הילדים, לעומת זה, שולבו יחידות איוד עיליות גלויות שכן הצורך שהוגדר על ידי הלקוח היה לנצל את שטחי האחסון בארונות עד תום. מערכת מיזוג האוויר מופעלת באמצעות בקרים קיריים מעוצבים של דייקין מדגם מדוקה ובנוסף, היא משתלבת עם מערכת הבית החכם באמצעות בקר קול מאסטר המיועד לשליטה מרחוק.