daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

בית פרטי בשכונה ותיקה במרכז הארץ. הבית, בשטח 200 מ״ר, יושב על פני מגרש בשטח 600 מ״ר. הבית חשוף מבפנים ומבחוץ באפן שבנייתו הסתיימה כביכול בשלב השלד כך שהוא נותר מזוקק ומדויק. ככזה, לא היה בו כל מקום לאי דיוקים וטעויות בתכנון ובביצוע. הבית, בנוי בקומה אחת ומחולק לשלושה אגפים: דרומי להורים, צפוני לילדים ולחדר אורחים ובאמצע החלל הציבורי. גג הבטון, כמו מרחף מעל ומאפשר כניסת אור יום ואוורור דרך פס חלונות היקפי שנמצא מתחתיו. חזיתות הבית, בנויות כקיר כפול ובניהן שכבת בידוד ואיטום המאפשרת אידוי של לחות כלפי חוץ. מיקום הבית על גבי המגרש, נקבע על פי שני עצי פקאן שהיו קיימים בשטח וכך, הוא תוכנן באוריינטציית כיווני מזרח-מערב כדי לאפשר אוורור טבעי לאורך החודשים החמים בשנה.

  • אדריכלות

    יעקבס יניב אדריכלים

  • מפקח

    אורן שדות ניהול בנייה ופיקוח

  • תכנון מערכת מיזוג האוויר

    א.צ. אקלים ליין מערכות
    מיזוג אוויר

  • התקנת המערכת

    א.צ. אקלים ליין מערכות
    מיזוג אוויר

  • צילום

    עמית גרון

אתגרים

הבית בנוי בבנייה נקייה בבטון ללא טיח, מה שהצריך תכנון קפדני ומדויק שבו אין מקום לטעויות ושינויים. כך, צריך היה להתחשב בעובדה שלא ניתן יהיה להשתמש בתקרה ובקירות הבטון לצורך הטמעת מערכת מיזוג האוויר בתוכם לאחר שלב היציקה.

בנוסף, צריך היה לקחת בחשבון את תוספת עומס החום המגיעה מהוויטרינות הגדולות ומסרט החלונות ההיקפי במפלס התקרה שמגביל גם הוא את מיקום מערכת המיזוג.

פתרונות

בחלק הציבורי של הבית, ניתן היה למזג את החלל מקיר אחד בלבד שכן שלושת הכיוונים האחרים לא פנויים לכך מבחינה עיצובית. מסיבה זו, כל חלל הסלון ממוזג באמצעות תריסי פיזור מדגם ג'ט המאפשרים את זריקת האוויר לטווחים ארוכים. על מנת שפיזור האוויר יהיה אחיד בכל החלל, יניקת האוויר שכנגד, מתבצעת באמצעות גריל יניקה נסתר הנמצא במפלס הרצפה באזור המסדרון. המאיידים המשרתים את האזור הזה, הוטמעו בהנמכת תקרה באזור שירות הנמצא מעבר לקיר שבו הותקנו הג'טים. הגישה אליהם מתבצעת דרך פתחי גישה בקו אפס בהנמכה.

בחדר ההורים, הוטמע המאייד בהנמכת תקרה בחדר הרחצה. פיזור האוויר מתבצע דרך גריל קירי אופקי מדגם דקור המצוי בקיר שגובל בין חדר הרחצה והשינה. יניקת האוויר, מתבצעת דרך חריצים ששולבו בנגרות הארון שבחדר.

בחדר העבודה, הוטמע מאייד ורטיקלי בתוך עובי הקיר הכפול שמתחת לחלון. הגישה לשירות וטיפול בו, מתבצעת באמצעות פאנל פריק שבתחתיתו גריל יניקת אוויר חוזר. בחדרי השינה הנוספים, הותקנו יחידות עיליות דקורטיביות שמוקמו בטווח הקיר שמעל דלתות הכניסה באפן שמספק אוויר לכיוון פנים החדר.

המעבים של מערכת מיזוג האוויר, מוסתרים בגינה האחורית כשמהם עוברת צנרת גז בתעלות שנבנו בעת הפיתוח החיצוני של הבית. מערכת מיזוג האוויר בבית מתחברת למערכת הבית החכם, מה שמאפשר שליטה בה מקרוב ומרחוק.