daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

בית פרטי עם ארבעה כיווני אוויר הממוקם בשכונת בתי יוקרה במועצה אזורית חוף הכרמל. שטח המגרש כדונם וחצי ושטח הבית עצמו, בן שתי הקומות והמרתף, כ־700 מ״ר. הבית יושב יחסית בחלק הפנימי של המגרש כשבעורפו ומעבר לו ישנו שטח ציבורי פתוח. האזורים הציבוריים, הכוללים את הסלון והבריכה, ממוקמים דווקא בחזית הקדמית המערבית של הבית משמאל לשביל הגישה ולמבואת הכניסה. מרפסות הקומה העליונה, המוצללות בעצמן באמצעות פרגולות בנויות, מצילות במידה מסוימת, אך לא משמעותית, על פינת הישיבה בגינה. למרות שבבית קיימים ווילונות וצילונים, רב שעות היום הם פתוחים לרווחה, מה שנלקח בחשבון בזמן תכנון מערכת המיזוג.

  • אדריכל

    ערן בינדרמן

  • אדריכלות

    רמה דותן

  • מפקח

    יאיר וצביקה גל

  • תכנון מערכת מיזוג האוויר

    קירור ספיר מערכות מיזוג בע״מ

  • התקנת המערכת

    קירור ספיר מערכות מיזוג בע״מ

  • צילום

    עודד סמדר

אתגרים

למרות שהבית נבנה מהיסוד, אחת הדרישות המרכזיות של האדריכל הייתה להימנע כמה שיותר מהנמכת תקרת הסלון. דרישה זו, לא אפשרה למעשה הנמכה מספיקה להכנסת מערכת מיזוג האוויר בתקרת גבס כפולה באזור זה.

פתרונות

כדי לעקוף את הצורך בהנמכת התקרה בסלון, נבנה קיר דקורטיבי בעל דפן כפולה המשמש להסתרת יחידת האיוד. גריל סטריפליין לפיזור האוויר, שולב בגבס בחלק העליון של הקיר. פתחי היניקה, לעומת זה, אנכיים ושולבו באפן נסתר בצדי הקיר באפן שמנצל את עוביו הכפול. העומק שנוצר, משמש גם לאחסון רמקולים למשל. פתח הגישה אל מאייד זה, נעשה באמצעות דלת נסתרת מאחורי תמונה הנפתחת בלחיצה. עם פתיחת הדלת, המערכת גלויה ונגישה לניקוי וטיפול. יחידת איוד נוספת, המשמשת את הסלון, הוסתרה בהנמכת גבס בתקרת המבואה הסמוכה. גריל פיזור האוויר מכוון אל הסלון ואילו גריל יניקת האוויר משתלב בנגרות של אלמנט בנוי אנכית הנמצא במבואה ומשמש בחלקו גם כפיר העובר בין שתי הקומות ומכיל את הצנרת של כלל המערכות השונות בבית. המעבר בין הסלון לפינת האוכל מתבצע דרך שני עמודים שנוצלו גם הם כקירות כפולים לטובת מיקום יחידות האיוד הנסתרות בתוכם. גריל אספקת האוויר נמצא בחלקו העליון של כל קיר כזה ואילו היניקה מתבצעת באמצעות גרילים אנכיים שהוסתרו בדופני העמודים הפונים לגינה. פתחי הגישה אל מאיידים אלה מוסתרים בדלתות המצויות מאחורי השידות הנשענות על העמודים. המאייד של המטבח, נמצא בהנמכת גבס בתקרת המזווה הסמוך. גריל פיזור אוויר אחד, נמצא בהנמכת גבס באזור שבו שולבה גם תאורה ואילו השני, משתלב בנגרות בחלק העליון של ארונות הקיר. הפתרון היצירתי ליניקת האוויר נמצא בתוך מרווח אחורי דקיק ונסתר שנמצא בין הנמכת תקרת הגבס לבין הקיר. בקומה העליונה, מזגני החדרים נסתרים בנגרות בארונות הקיר בעלי תקרת העץ הכפולה. תריסי פיזור האוויר משתלבים בנגרות בחלק העליון של הארונות ואילו תריסי יניקת האוויר שולבו בצוקל או בצדי הארונות. בחדר המשפחה, גם הוא בקומה זו, ישנו קיר גבס כפול המשמש גם להסתרת היחידה, גם לתריס אופקי עליון וגם לפתח יניקת אוויר אנכי המוסתר בדפן הקיר הפונה לחלון. שני המעבים של מערכת המיזוג נמצאים בתוך נישה בנויה המוסרת על הגג שהגישה אליה מתבצעת דרך מרפסת אחורית, נסתרת גם היא. שניהם מותקנים על גבי גומיות מיוחדות למניעת וויברציות ורעש. מערכת מיזוג האוויר בבית, מתחברת לממשק קול מאסטר. הדלקת המערכת באמצעות הממשק מבוצעת באמצעות מפסקי בית חכם. בנוסף, המערכת נשלטת מרחוק גם דרך המחשב, האייפד והטלפון הנייד.