daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

הבית הפרטי נמצא בשכונה וותיקה של בתים צמודי קרקע. הבית, שממוקם במרכז המגרש, הוא דו משפחתי ובעל קיר משותף עם הבית השכן בכיוון צפון. סביב הבית יש גינה היקפית ובצדו האחורי ישנה בריכה.

  • אדריכל

    רון שפיגל

  • מפקח

    יגאל אברג'יל, פיקוח וניהול פרויקטים בבניה

  • תכנון מערכת מיזוג האוויר

    קשת המזגנים בע״מ

  • התקנת המערכת

    קשת המזגנים בע״מ

  • צילום

    אלעד גונן

אתגרים

הוויטרינה המרכזית הנמצאת בסלון, חשופה לכיווני דרום-מערב מה שאומר שברב שעות היום השמש החזקה מאוד מורגשת ויוצרת עומס חום בבית. אמנם בבית יש ווילונות ופרגולה שמצלים על פנים הבית ומורידים את הטמפרטורה במעלה עד שתיים, אבל זוהי הורדה שולית וכמעט חסרת משמעות. אתגר גדול נוסף, היה לבצע את תשתיות המיזוג ובמקביל למקם נכון את יחידות האיוד בבית שבו התקרות נמוכות מהרגיל. גובה התקרה הנתון, לא השאיר כל אפשרות לבצע הנמכות גבס שדורשות מרווח של לפחות 35 ס״מ. מסיבה זו, ומכיוון שהאדריכל והלקוחות לא רצו לראות יחידות גלויות בבית, חשוב היה להשתלב בפרויקט עם תוכניות המיזוג כבר בשלב הראשוני של תוכניות האדריכל. זאת, כדי לוודא שמערכות המיזוג ממוקמות נכון ומשתלבות כמו שצריך עם יתר מערכות הבית. עבודה מול האדריכל בשלב כל כך ראשוני של הפרויקט, מונעת הרבה בעיות שהיו עשויות לצוץ בהמשך ויכולות היו לבוא לידי ביטוי בעיכובים ובהוצאות כספיות מיותרות.

פתרונות

מכיוון שחשוב היה מאוד להתקין מאיידים סמויים, נעשה שימוש בכמה פתרונות שונים עבור החללים הציבוריים והפרטיים. באזור הסלון, הותקנה יחידה סמויה ורטיקלית בתוך קיר דקורטיבי שבו משולבים גם הקמין והטלוויזיה. כך, המאייד שתול בתוך עיבוי הקיר הדקורטיבי באפן שגריל אספקת האוויר נמצא בחלק העליון של הקיר ואילו שני גרילי היניקה סמויים ונמצאים בשתי הדפנות שלו. כך למעשה, מי שעומד מול הקיר לא יכול לראות אותם. באזור המטבח, שולבו המאיידים בתוך הנגרות בחלק העליון של הארונות כשהם נסתרים מהעין באמצעות גריל מיזוג DCL דקור. יניקת האוויר, מתבצעת דרך חלל פלנום כפול שנמצא בגב הארונות כשכניסת האוויר מתבצעת בתחתית הארונות דרך צוקל נסוג נסתר. כדי לייצר פרט עיצובי אחיד באזור זה, הגריל העליון הותקן כך שהוא עוקב אחרי מפרט פינת המטבח באפן שהאוויר נזרק הן לכיוון המטבח והן לאזורים הסמוכים. בחדרים הפרטיים, הותקנו המאיידים בפרטי הנגרות באפן שבו בתוך כל ארון קיר ישנה תקרה עליונה כפולה. במפרט הנגרות, המסתור מופיע כחלק בלתי נפרד מהארונות כשלמעשה המאיידים נטמעים בתוכם ופועלים באמצעות גריל משולב שאמון גם על אספקת האוויר וגם על היניקה שלו. פתחי הגישה והטיפול שולבו בתוכנית באופנים שונים. בסלון, פתח השירות נמצא מאחורי הטלוויזיה שמותקנת על דלת עם ציר פיבוט. הדבר מאפשר את פתיחת הדלת לרווחה יחד עם הטלוויזיה לחשיפת המערכת באפן שמאפשר גישה נוחה לניקוי פילטרים וכדומה. במטבח ובחדרים, מכיוון שהיחידות נסתרות בתוך הנגרות, יש בכל ארון יחידה עליונה פריקה וכל מה שנדרש לעשות, זה לפרק את תקרת הארון הכפולה ובכך לחשוף את המערכת. מכיוון שבבית חסר היה מקום להתקנת מספר מעבים, נבחרה והותקנה מערכת מסוג VRV של דייקין שיודעת לעבוד עם מנוע אחד ולספק קרר למספר רב של מאיידים. המנוע נמצא במרפסת האחורית של עליית הגג ללא צורך בהסתרה כשממנו עוברות תשתיות המערכת בצינורות שהוטמעו בריצוף. מערכת מיזוג האוויר מתחברת למערכת הבית החכם באמצעות שליטה מלאה מרחוק דרך אפליקציה בטלפון הנייד. לצורך זה, הותקן בארון התקשורת של הבית אביזר קול מאסטר. בנוסף, בכל אזור / חדר בבית יש טרמוסטט המשמש כלוח בקרה שגם באמצעותו ניתן לשלוט במזגן.