daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

ריזורט האירועים, נמצא באזור התעשייה בעמק חפר. הריזורט, משלב עיצוב מוקפד הן באזורי האירוח והן באזורים הפרטיים המיועדים לזוג ואורחיהם. מבני קבלת האורחים והחגיגות, ממוקמים בעומק השטח כשמסביבם גן פורח, בקתות אירוח ובריכות מים. אזור קבלת הקהל כולל שני מבנים רחבי ידיים כשבכל מבנה, העומד בפני עצמו, ישנה מבואת קבלת פנים ואולם מרכזי פנימי. כל אחד מהאולמות, המהווים תמונת ראי זה של זה, פתוח עם שלוש חזיתות לשלושה כיווני אוויר, פרט לכיוון דרום שבו ממוקמים שטחי השירות והמטבח.

  • אדריכלות

    ירון אלדד אדריכלות ועיצוב פנים

  • עיצוב פנים

    סטודיו ירון טל

  • מפקח

    נדב בן חמו בנייה עיצובית

  • מתקין המערכת

    א.צ. אקלים ליין מערכות מיזוג אוויר

  • תכנון המערכות בכלל המתחם

    אלקטרה מערכות אקלים ואנרגיה

  • צילום

    עודד סמדר

אתגרים

הגג בכל אחד מהמבנים תוכנן ונבנה באפן שהוא מתנשא, בצורת שיפועים לא סימטריים, מעל כל רחבת האולם ללא כל עמודים. השיפועים בגג ומיקום המעבים, ביטלו את האפשרות של כניסת תעלות אספקת האוויר במיקום שנדרש על פי התכנון המקורי של האדריכל. בשל כך, האתגר המרכזי, היה למקם את יחידות האיוד בחלקו האחורי של המבנה באפן שיתאים לכניסת תעלות פיזור האוויר בעלות הפרט המיוחד – ריבוע גדול מאוד שעומד על קודקודו ושלו דפנות באורך מטר.

פתרונות

הפתרון שנמצא לחיבורי תעלות פיזור האוויר, הוא שימוש בשני מאיידים אופקיים לכל אולם המזינים תעלה מרכזית לאספקת אוויר מסוג מניפולד. שלושת התעלות המשמשות לאספקת האוויר באולם, מתחברות אליה בצורה מדויקת ומספקות פיזור אוויר אחיד והומוגני. תריסי פיזור האוויר, מסוג שתי וערב, מותקנים ישירות על גבי התעלות ומאפשרים את וויסות האוויר כלפי מטה. האתגר בהתקנת התעלות בגובה של שמונה מטרים וכן אופי ההתקנה הזוויתי, הצריך שימוש בכלים מיוחדים. כמו כן, ההתקנה המיוחדת הצריכה תכנון מוקדם של הסיגמנטים מהם מורכבות התעלות כדי שניתן יהיה לחבר אותן לתקרה על פי המרווחים שנדרשו על ידי מעצב הפנים. בתעלה המרכזית התלויה על גבי הקיר האחורי של האולם, צריך היה לתכנן ולחשב גם את הזוויות של כל אחד מהסיגמנטים וגם את מיקומי החיבורים בין הסיגמנטים כך שלא יפלו על נקודת חיבור בינה לבין התעלות באולם. פתרון ליניקת האוויר החוזר, בוצע על ידי פלנום שנוצר כתוצאה מהרחקת קיר דקורטיבי מקיר הבניין המקורי ליצירת חלל בעומק 50 ס״מ. חלל זה, משמש כתעלה עבור האוויר החוזר הזורם ליחידות העיבוי המותקנות בחלק האחורי של האולם. תריס היניקה של האוויר החוזר משולב בקיר הדקורטיבי בסמוך לרצפה. המאיידים, ממוקמים על גג בטון נמוך הנמצא מאחורי האולמות ומחוברים לארבעה מעבים מתוצרת דייקין שנמצאים בסמוך. כל היחידות מחוברות באמצעות צנרת מקשרת להזרמת גז הקירור במספר מעגלים, כך שכל יחידת טיפול אוויר מקבלת תפוקה כוללת של 60 טון קירור ובסך הכל 120 טון קירור לכל אולם.