daikin-img
daikin-img
daikin-img

תוצאות חיפוש

הפרויקט

פרויקט בריגה טאוורס נבנה בשכונת עיר ימים בנתניה וכולל מספר מגדלים בני 34 קומות. הפנטהאוז נמצא בקומה ה 33 ומשתרע על פני שטח של 700 מ"ר בשני מפלסים. בקומה התחתונה, ישנם מטבח וסלון הפתוחים לכיוון הים ובריכת אינפיניטי עם גג נפתח לשימוש בכל ימות השנה. עוד בקומה זו, ישנם סוויטה עם חדר רחצה, מטבח אחורי, חדרי שירות, סאונה וגן חיצוני. בקומה העליונה, יש סוויטת הורים גדולה מאוד, חדרי אירוח ומגורים, חדר עבודה, חדר קולנוע, חדר כושר וג'קוזי.

התכנון והעיצוב מתייחסים במלואם לים הפתוח הנשקף מהפנטהאוז, מה שמתבטא בעיצוב רגוע, צורות אורגניות, חומריות ומרקמים המאפיינים את הים וחופיו וצבעונית בהירה.

  • אדרכילות

    רזיאל אדרכילים ומתכנני ערים

  • אדרכילות פנטהואז

    תהילה שלף אדרכילים

  • תכנון מערכת מיזוג האוויר

    מיזוג פלוס בע״מ

  • התקנת המערכת

    מיזוג פלוס בע״מ

  • קבלן ראשי

    ציון בריגה ובניו חברה
    לבניה ופיתוח

  • צילום

    שי גיל

אתגרים

בתכנון מערכת מיזוג האוויר בפנטהאוז צריך היה לקחת בחשבון קירות מסך עשויים זכוכית בגובה שישה מטרים מרצפה לתקרה הפונים לכוון מערב ומייצרים עומס חום ואפקט חממה. אתגר נוסף, היה מיזוג נכון של הבריכה הפנימית הפתוחה לסלון כחלק בלתי נפרד ממנו, שהצריכה תכנון מערכת לייבוש הלחות וטיפול באוויר צח. צורך נוסף עלה למערכת יניקת אוויר שתשמור על רמת לחות סבירה ותמנע עיבוי של מים בחלל הבית בכלל ועל קירות המסך בפרט.

כל אלה, דרשו חישובי עומס חום ותכנון מערכת בעוצמה הנכונה שתוכל להתגבר על התנאים שנוצרו.

פתרונות מיזוג האוויר בפרויקט

בכל החללים בפנטהאוז, יחידות הפנים של מערכת המיזוג מוטמעות בחלל התקרה של החדרים הרטובים ומתועלות למפזרים קיריים או תקרתיים. בקומת החללים הציבוריים, במטבח ובחדרים, ישנם גרילים קיריים המותקנים בניתוק של שלושה ס״מ בין הגבס לבין התקרה. יניקת האוויר מתבצעת דרך צוקל נסתר בתחתית ארון הקיר ופלנום שנמצא בגב שלו. במטבח, יש בנוסף גריל מדגם רונה ששולב בתקרה במקביל לאדריכלות המבנה. באזור הסלון, הוטמעו המאיידים בחלל טכני שנוצר מתחת לרצפת הסלון כתוצאה מהגבהת כל הקומה במטרה לייצר קו אפס עם הבריכה. הגישה אל המאיידים, מתבצעת באמצעות פתח נסתר ואילו תעלות הפח היוצאות מהם, עולות בצמוד לקיר המזרחי הכפול.

כך, מתקבלת אספקת אוויר לאזור הסלון והבריכה דרך גריל רונה כפול הנמצא ברום הקיר בצמוד לתקרה. יניקת האוויר, מתבצעת מהחלק התחתון של הקיר דרך ניתוק בין הקיר והרצפה. מכיוון שמצד אחד עלה הצורך להתמודד עם החום העז החודר מהחלונות ומצד שני עם לחות המים, הותקן גם יבשן שתפקידו לייבש את הלחות, להביא אוויר צח מבחוץ ולמזג את החלל.

כך, אספקת האוויר, יניקת האוויר הצח והאוויר החוזר נעשים דרך תריסי פיזור ויניקה רצפתיים המצויים בצד הבריכה. בקומה העליונה, בשל התקרה הגבוהה והרצון להימנע מהנמכה, מוקמו כל המאיידים בתוך מבנה מוגן מים על הגג. תעלות היוצאות מהמאיידים, הוחדרו לתוך החלל המרכזי לצורך אספקת אוויר. תעלות אלה, מותקנות בפרוזדורים ומפזרות אוויר לחדרים באפן כזה שבקיר החלל המרכזי יש הנמכת תקרה לטובת הטמעת תעלות ומפזרים תקרתיים שממזגים הן את החלל הציבורי והן את חדרי השינה. המפזרים הקיריים, איפשרו שמירה על מקסימום גובה על ידי פתרון של התקנת שני גרילים מקבילים מסוג רונה. בחדר הכושר, יחידת הפנים מורכבת על הגג, גם היא באזור הטכני מוגן מים, עם תעלה של אספקה ואוויר חוזר שמגיעה לתקרה מונמכת עם יציאות אוויר תקרתיות מדגם רונה. כל מערכות המיזוג, האוורור ויחידות הייבוש והאוויר הצח מחוברות לבית חכם דרך מתאם תקשורת קול מאסטר הנשלט מרחוק